Biskup Petanjak u Krku slavio Misu zahvalnicu

Posljednjeg dana 2021. godine, krčki je biskup mons. Ivica Petanjak predvodio svečano misno slavlje – Misu zahvalnicu – u Krčkoj katedrali. Uz njega su koncelebrirali imenovani dubrovački biskup mons. Roko Glasnović i sedmorica krčkih svećenika i redovnika.

Na početku misnog slavlja biskup Petanjak pozdravio je mons. Glasnovića, kojem je zaželio puno uspjeha u novoj i zahtjevnoj službi koja mu je povjerena, te sve koji su se okupili zahvaliti Gospodinu na godini koja je na izmaku.

U homiliji je krčki biskup poručio:

Kao i sve što dolazi od Boga, tako je i vrijeme dar Božji. Bilo nam je darovano određeno vrijeme od godinu dana u kojem smo mogli bolje upoznati sami sebe, druge oko sebe, kao i Božju prisutnost u svijetu, u nama i u drugima.

Ako se ne zaustavimo na pojedinačnim procjenama i vrednovanjima ove godine, nego je promatramo na općoj, svjetskoj razini, onda je za nama jedna mučna i tegobna godina, od koje se mnogo očekivalo, a malo dočekalo. Bilo je puno nadanja i još više razočaranja. Puno preokreta, ali bez zaokreta. Godina podjela, nepovjerenja, nesigurnosti, nesnalaženja, neistina i poluistina.

Prije dva dana, u srijedu 29. prosinca, na godišnjicu razornog potresa na Banovini, jedan čovjek okružen novinarima, reče u lice predsjedniku države i cijeloj javnosti: »Ja više ne vjerujem nikome. Ni kad bi mi vi sad rekli da će to sutra biti, ja vam ne vjerujem.«

Može li se stav ovog razočaranog čovjeka uzeti kao paradigma cijele 2021. godine? Je li se čovjek kao takav, sa svim onim što je i sa svim onim što ima i posjeduje, doveo do toga da više nikome ne vjeruje, pa ni onome s kim trenutačno razgovara?

Došli smo do toga da ljudska riječ, bez obzira na koga se pozivala i iza koga se sakrivala, gotovo da više ništa ne znači i nema nikakve vrijednosti, te je pitanje  vjeruju li u nju i oni sami koji je izgovaraju.

Riječ nije samo zvuk, ton, već prije svega osoba. Riječ izlazi iz naših usta i ona je mi sami. U riječi smo se izgovorili mi sami. Riječ ima određeni sadržaj. Ima poruku. Ima svoju težinu. Riječ je na neki način vječna, jer jednom izgovorena zauvijek je izgovorena. U riječi su život i smrt, blagoslov i prokletstvo, ljubav i mržnja.

Sveti Ivan apostol nam ostavlja kao svoju Oporuku, Proslov svog evanđelja u kojem kaže da je Bog Logos. Ta sadržajem prebogata grčka riječ Logos znači i Riječ i Smisao i Značenje i Razlog.

Kad Bog izgovara riječ, on izlazi iz samoga sebe. Objavljuje sebe. Otkriva sebe svijetu. Otvara se prema svijetu. Otvara vrata sebe kako bismo mi mogli ući u njega i upoznati ga.

Božja riječ je uvijek stvaralačka. Dobiva oblik, formu, smisao, postaje vidljiva, opipljiva. U Riječi Božjoj je Život, Istina, Put.

Čitamo ovaj početak Ivanova evanđelja u ovo božićno vrijeme kako bi si što dublje osvijestili da je ta izgovorena Riječ Očeva njegov jedinorođeni Sin Isus Krist. U toj Riječi, u Sinu, Bog se sav izgovorio, sav se objavio i objavio nam se kao ljubav, kao život, kao dobrota, milosrđe…

Bog Riječ i Čovjek Riječ. Božja riječ i naša riječ. Sadržaj Božje i naše riječi. Nebo i zemlja. Dva svijeta, dva načina života, dva načina postojanja. Ali, ako naše riječi sve više postaju riječi bez sadržaja, bez značenja, bez poruke i ako služe samo zato da se neistomišljenika okleveće i da se stvore dva nepomirljiva tabora, onda  se radi o sumraku naše civilizacije ili se mora tražiti neki novi, drugačiji oblik komunikacije među ljudima.

Što god bi došlo ili nadomjestilo riječ opet će biti ogledalo nas samih. U tome ćemo biti mi, jer na ovaj ili onaj način moramo biti u kontaktu i komunikaciji sa svijetom. Moramo imati neki „govor“ kojim ćemo izlaziti iz sebe i sebe predstavljati svijetu.

Dok ne dođemo do toga nečega što bi postalo novi oblik komunikacije među nama, pokušajmo se odgovorno ponašati prema svojoj riječi, jer je to jedini način da riječ ponovno dobije onakvo značenje kakvo joj je Bog dao i čime se sam Bog poistovjetio.

Vratimo riječi njezino dostojanstvo i njezinu važnost i vrijednost kako bi se u ovaj svijet vratilo međusobno povjerenje, jer će nam i to uvelike pomoći da puno bolje i puno dublje shvatimo evanđeoski smisao Riječi koja označava Boga samoga.

Print Friendly, PDF & Email