Svećenici i redovnici otoka Krka u Glavotoku

U petak, 12. lipnja, na svetkovinu Presvetog Srca Isusova koji se obilježava i kao Dan svećeničkog posvećenja, svećenici i redovnici otoka Krka, zajedno s krčkim biskupom mons. Ivicom Petanjkom, okupili su se u Glavotoku u samostanu oo. Trećoredaca na duhovnoj obnovi.

Program je započeo duhovnim nagovorom o. Dominika Magdalenića OCD, priora samostana oo. Karmelićana u Krku. Potaknut 500. obljetnicom rođenja crkvene naučiteljice sv. Terezije Avilske koja se slavi ove godine, o. Dominik je okupljenim svećenicima i redovnicima istaknuo najvažnije naglaske Terezijine duhovnosti, posebno njezine savjete o molitvi. Moliti, kaže sv. Terezija, znači prijateljevati s Bogom. Čovjek je određen za to da bude u društvu s Presvetim Trojstvom koje se nalazi u čovjekovoj duši kao u Zamku i koje želi stupiti u dijalog ljubavi sa čovjekom. Upravo po molitvi, čovjek ulazi u sve intimniji odnos s Bogom; ona, koliko god nesavršena bila, otvara jedna za drugim vrata zamka i ostvaruje živi i dinamični odnos sa stvarnom osobom Isusa Krista.

Susret svecenika o Krka 2015 (1)

O. Dominik je zatim približio značenje usmene molitve, razmatranja i kontemplacije, kako ih pojašnjava sv. Terezija. Naglasio je ponajprije važnost da usmena molitva bude ujedno i misaona, da uvijek razmišljamo o riječima koje izgovaramo i o značenju koje te riječi imaju ali i o Onome s kime govorimo.

Molitva sabranosti ili meditacija je pak molitva u kojoj „duša skuplja sve svoje snage i uvlači se u sebe sa svojim Bogom.“ Sabranost o kojoj Terezija govori je „normalna sabranost zaljubljene duše prema osobi u koju je zaljubljena“.

Sabranost ne dolazi sama od sebe. Ona zahtjeva naš trud – napor, pogotovo na početku, i vanjsku pripravu. Ta unutarnja sabranost nije bijeg u vlastitu samoću ili pak puka vježba koncentracije, nego je to želja da se „zatvori u malo nebo svoje duše, gdje boravi Onaj koji je stvorio i nju i čitavi svijet“. Spoznati da u nama prebiva Bog, da nismo prazni, da u nutrini krijemo mnogo veće bogatstvo nego li se to izvanjski može spoznati, početak je zrelije i predanije molitve koja nas, po susretu sa Stvoriteljem koji je u nama, mijenja.

Nakon nagovora uslijedila je prigoda za sakramentalnu ispovijed, zatim Euharistijsko klanjanje te sveta misa koju je predvodio o. Biskup.